Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2021
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 613 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 068 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,4 %25,5 %1 597 00061 %
Yle TV29,7 %8,5 %1 511 00058 %
Yle Teema&Fem3,6 %4,1 %1 023 00039 %
Yle yhteensä40,8 %38,1 %1 793 00069 %
MTV313,3 %17,0 %1 571 00060 %
Sub4,7 %4,4 %1 181 00045 %
AVA2,2 %2,4 %792 00030 %
C More Total0,8 %0,8 %207 0008 %
MTV yhteensä20,9 %24,5 %1 765 00068 %
Nelonen7,8 %9,4 %1 370 00052 %
Jim3,5 %3,4 %1 010 00039 %
Liv1,8 %2,1 %828 00032 %
Hero1,5 %1,8 %732 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,6 %16,7 %1 594 00061 %
TV53,4 %3,9 %1 033 00040 %
Kutonen3,5 %2,5 %904 00035 %
Frii1,9 %2,0 %526 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %34 0001 %
TLC0,7 %0,6 %447 00017 %
Warner Bros. Discovery9,8 %9,1 %1 335 00051 %
STAR Channel3,4 %2,8 %807 00031 %
National Geographic Channel3,3 %2,1 %750 00029 %
Disney Finland6,7 %5,0 %1 080 00041 %
Paramount Network0,5 %0,5 %190 0007 %
AlfaTV1,0 %1,3 %538 00021 %
Muut5,7 %4,8 %604 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 068 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.