Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2021
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 428 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 914 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 17 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,0 %25,8 %1 535 00063 %
Yle TV29,4 %8,6 %1 418 00058 %
Yle Teema&Fem3,7 %4,2 %1 000 00041 %
Yle yhteensä41,1 %38,5 %1 685 00069 %
MTV313,4 %17,0 %1 497 00062 %
Sub4,6 %4,4 %1 112 00046 %
AVA2,2 %2,4 %779 00032 %
C More Total0,8 %0,8 %201 0008 %
MTV yhteensä21,0 %24,5 %1 666 00069 %
Nelonen7,5 %9,3 %1 278 00053 %
Jim3,6 %3,4 %979 00040 %
Liv1,8 %2,0 %791 00033 %
Hero1,6 %1,9 %729 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,5 %16,6 %1 487 00061 %
TV53,4 %3,9 %1 002 00041 %
Kutonen3,6 %2,5 %882 00036 %
Frii1,9 %2,0 %523 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %31 0001 %
TLC0,7 %0,6 %434 00018 %
Warner Bros. Discovery9,9 %9,2 %1 273 00052 %
STAR Channel3,4 %2,8 %770 00032 %
National Geographic Channel3,3 %2,1 %710 00029 %
Disney Finland6,8 %4,9 %1 018 00042 %
Paramount Network0,6 %0,5 %184 0008 %
AlfaTV1,0 %1,4 %529 00022 %
Muut5,3 %4,4 %540 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 914 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.