Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2021
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 936 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 021 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,8 %26,1 %3 174 00064 %
Yle TV28,6 %7,6 %2 820 00057 %
Yle Teema&Fem3,9 %4,1 %2 024 00041 %
Yle yhteensä41,3 %37,9 %3 489 00071 %
MTV315,6 %19,9 %3 134 00064 %
Sub4,1 %4,3 %2 141 00043 %
AVA2,5 %2,4 %1 564 00032 %
C More Total0,6 %0,5 %326 0007 %
MTV yhteensä22,8 %27,1 %3 443 00070 %
Nelonen7,4 %9,2 %2 624 00053 %
Jim3,1 %2,9 %1 859 00038 %
Liv2,6 %2,7 %1 745 00035 %
Hero1,4 %1,6 %1 349 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,5 %16,4 %3 104 00063 %
TV53,2 %3,5 %1 954 00040 %
Kutonen2,4 %1,7 %1 493 00030 %
Frii2,3 %2,3 %1 063 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %54 0001 %
TLC1,6 %1,2 %1 013 00021 %
Warner Bros. Discovery9,8 %9,0 %2 562 00052 %
STAR Channel3,1 %2,8 %1 439 00029 %
National Geographic Channel2,9 %1,7 %1 248 00025 %
Disney Finland5,9 %4,6 %1 895 00038 %
Paramount Network0,4 %0,4 %335 0007 %
AlfaTV1,0 %1,3 %1 040 00021 %
Muut4,3 %3,5 %1 041 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 021 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.