Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2021
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 224 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 170 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 30 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV138,3 %33,0 %1 141 00093 %
Yle TV28,8 %8,4 %995 00081 %
Yle Teema&Fem4,9 %5,3 %886 00073 %
Yle yhteensä51,9 %46,7 %1 155 00095 %
MTV317,2 %22,3 %1 109 00091 %
Sub1,7 %1,8 %681 00056 %
AVA2,1 %1,7 %592 00048 %
C More Total0,5 %0,5 %139 00011 %
MTV yhteensä21,5 %26,3 %1 130 00092 %
Nelonen5,7 %7,5 %871 00071 %
Jim2,4 %2,0 %662 00054 %
Liv2,0 %2,1 %656 00054 %
Hero1,0 %1,2 %503 00041 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,1 %12,8 %995 00081 %
TV52,2 %2,6 %686 00056 %
Kutonen1,3 %0,8 %443 00036 %
Frii2,4 %2,6 %435 00036 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %5 0000 %
TLC1,4 %1,0 %364 00030 %
Warner Bros. Discovery7,7 %7,2 %809 00066 %
STAR Channel1,3 %1,4 %464 00038 %
National Geographic Channel2,8 %1,5 %441 00036 %
Disney Finland4,1 %2,9 %602 00049 %
Paramount Network0,2 %0,0 %91 0007 %
AlfaTV1,5 %2,0 %562 00046 %
Muut2,0 %2,0 %249 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 170 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.