Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2021
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 297 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 320 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,4 %25,9 %3 295 00062 %
Yle TV29,1 %7,6 %3 000 00057 %
Yle Teema&Fem3,8 %4,1 %2 070 00039 %
Yle yhteensä41,2 %37,6 %3 707 00070 %
MTV315,5 %19,8 %3 277 00062 %
Sub4,2 %4,3 %2 256 00043 %
AVA2,5 %2,4 %1 584 00030 %
C More Total0,6 %0,5 %339 0006 %
MTV yhteensä22,7 %27,0 %3 633 00069 %
Nelonen7,6 %9,2 %2 790 00053 %
Jim3,1 %2,9 %1 909 00036 %
Liv2,6 %2,7 %1 794 00034 %
Hero1,4 %1,6 %1 358 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,6 %16,4 %3 308 00062 %
TV53,1 %3,5 %2 007 00038 %
Kutonen2,4 %1,7 %1 524 00029 %
Frii2,2 %2,3 %1 070 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %58 0001 %
TLC1,6 %1,2 %1 031 00019 %
Warner Bros. Discovery9,7 %9,0 %2 661 00050 %
STAR Channel3,1 %2,9 %1 502 00028 %
National Geographic Channel2,8 %1,8 %1 298 00024 %
Disney Finland5,9 %4,6 %1 986 00038 %
Paramount Network0,4 %0,4 %347 0007 %
AlfaTV1,0 %1,3 %1 049 00020 %
Muut4,5 %3,7 %1 134 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 320 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.