Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 31/2021
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 265 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 38 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,9 %25,0 %1 770 00066 %
Yle TV217,8 %10,7 %1 718 00064 %
Yle Teema&Fem4,4 %4,7 %1 219 00045 %
Yle yhteensä54,1 %40,3 %2 084 00078 %
MTV314,2 %22,1 %1 686 00063 %
Sub2,9 %4,0 %1 090 00041 %
AVA2,0 %2,3 %767 00029 %
C More Total0,2 %0,1 %131 0005 %
MTV yhteensä19,3 %28,5 %1 856 00069 %
Nelonen5,3 %8,1 %1 334 00050 %
Jim2,0 %2,3 %876 00033 %
Liv2,0 %2,8 %966 00036 %
Hero0,8 %1,0 %536 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,1 %14,1 %1 638 00061 %
TV54,2 %4,7 %1 044 00039 %
Kutonen1,2 %0,9 %645 00024 %
Frii2,0 %2,1 %597 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %22 0001 %
TLC2,4 %2,2 %566 00021 %
Warner Bros. Discovery10,1 %10,1 %1 429 00053 %
STAR Channel2,0 %2,5 %625 00023 %
National Geographic Channel1,6 %1,1 %515 00019 %
Disney Finland3,5 %3,6 %872 00033 %
Paramount Network0,2 %0,2 %172 0006 %
AlfaTV0,7 %1,0 %531 00020 %
Muut2,1 %2,2 %490 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 265 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.