Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 31/2021
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 508 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 128 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,2 %25,1 %1 703 00068 %
Yle TV217,7 %10,6 %1 625 00065 %
Yle Teema&Fem4,1 %4,7 %1 149 00046 %
Yle yhteensä54,0 %40,4 %1 964 00078 %
MTV314,3 %22,2 %1 616 00064 %
Sub2,9 %4,0 %1 043 00042 %
AVA2,0 %2,3 %760 00030 %
C More Total0,1 %0,1 %114 0005 %
MTV yhteensä19,3 %28,6 %1 759 00070 %
Nelonen5,3 %8,1 %1 284 00051 %
Jim2,0 %2,3 %849 00034 %
Liv2,1 %2,8 %949 00038 %
Hero0,8 %1,0 %529 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,1 %14,1 %1 574 00063 %
TV54,2 %4,6 %1 004 00040 %
Kutonen1,3 %0,9 %627 00025 %
Frii2,1 %2,1 %587 00023 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %22 0001 %
TLC2,5 %2,2 %563 00022 %
Warner Bros. Discovery10,2 %10,1 %1 378 00055 %
STAR Channel2,0 %2,5 %618 00025 %
National Geographic Channel1,6 %1,1 %509 00020 %
Disney Finland3,6 %3,6 %860 00034 %
Paramount Network0,2 %0,2 %168 0007 %
AlfaTV0,7 %1,0 %528 00021 %
Muut2,0 %2,0 %449 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 128 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.