Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 30/2021
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 508 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 067 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,9 %24,1 %1 579 00063 %
Yle TV221,3 %12,4 %1 592 00063 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,4 %1 018 00041 %
Yle yhteensä51,6 %39,9 %1 863 00074 %
MTV314,8 %23,0 %1 501 00060 %
Sub2,2 %2,8 %932 00037 %
AVA2,1 %2,5 %698 00028 %
C More Total0,9 %0,4 %189 0008 %
MTV yhteensä19,9 %28,7 %1 712 00068 %
Nelonen5,6 %8,6 %1 223 00049 %
Jim1,8 %1,5 %732 00029 %
Liv2,4 %2,8 %838 00033 %
Hero0,9 %1,2 %488 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,6 %14,0 %1 449 00058 %
TV55,3 %4,9 %1 032 00041 %
Kutonen1,2 %0,9 %677 00027 %
Frii2,4 %2,6 %534 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %18 0001 %
TLC2,4 %2,3 %576 00023 %
Warner Bros. Discovery11,6 %10,9 %1 374 00055 %
STAR Channel1,6 %2,1 %546 00022 %
National Geographic Channel1,6 %1,3 %499 00020 %
Disney Finland3,2 %3,4 %795 00032 %
Paramount Network0,2 %0,3 %143 0006 %
AlfaTV0,9 %1,4 %513 00020 %
Muut2,0 %1,4 %461 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 067 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.