Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 30/2021
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 391 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 209 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,4 %21,7 %1 067 00077 %
Yle TV224,4 %13,3 %1 008 00073 %
Yle Teema&Fem2,7 %3,0 %729 00053 %
Yle yhteensä49,5 %38,0 %1 152 00083 %
MTV311,0 %18,1 %989 00071 %
Sub3,0 %4,6 %717 00052 %
AVA2,2 %2,7 %513 00037 %
C More Total1,1 %0,6 %141 00010 %
MTV yhteensä17,3 %26,0 %1 093 00079 %
Nelonen6,2 %9,3 %882 00064 %
Jim1,9 %2,2 %546 00039 %
Liv2,2 %2,9 %614 00044 %
Hero1,2 %1,9 %430 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,5 %16,2 %1 006 00073 %
TV57,3 %6,3 %738 00053 %
Kutonen2,7 %2,2 %603 00044 %
Frii2,3 %2,3 %389 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,3 %35 0002 %
TLC1,4 %1,7 %358 00026 %
Warner Bros. Discovery14,1 %12,9 %944 00068 %
STAR Channel2,1 %2,3 %441 00032 %
National Geographic Channel1,9 %2,0 %425 00031 %
Disney Finland4,1 %4,3 %625 00045 %
Paramount Network0,4 %0,5 %129 0009 %
AlfaTV0,4 %0,6 %334 00024 %
Muut2,6 %1,4 %282 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 209 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.