Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 30/2021
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 224 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 167 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 35 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,7 %31,4 %1 132 00092 %
Yle TV221,2 %11,9 %1 046 00085 %
Yle Teema&Fem3,4 %4,0 %824 00067 %
Yle yhteensä58,3 %47,4 %1 150 00094 %
MTV314,4 %22,7 %1 092 00089 %
Sub1,7 %2,5 %631 00052 %
AVA1,5 %1,6 %535 00044 %
C More Total1,2 %0,6 %192 00016 %
MTV yhteensä18,7 %27,5 %1 124 00092 %
Nelonen4,5 %7,4 %845 00069 %
Jim1,4 %1,3 %562 00046 %
Liv1,4 %1,9 %583 00048 %
Hero0,6 %0,9 %369 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä7,9 %11,5 %930 00076 %
TV54,4 %3,3 %678 00055 %
Kutonen1,7 %0,7 %466 00038 %
Frii1,9 %2,6 %427 00035 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %10 0001 %
TLC1,3 %1,2 %415 00034 %
Warner Bros. Discovery9,6 %7,8 %832 00068 %
STAR Channel1,1 %1,4 %381 00031 %
National Geographic Channel1,7 %1,3 %403 00033 %
Disney Finland2,8 %2,7 %554 00045 %
Paramount Network0,1 %0,0 %77 0006 %
AlfaTV1,2 %1,9 %548 00045 %
Muut1,3 %1,1 %235 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 167 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.