Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 30/2021
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 195 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,6 %24,1 %1 630 00061 %
Yle TV221,3 %12,4 %1 646 00061 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,4 %1 086 00040 %
Yle yhteensä51,7 %39,9 %1 969 00073 %
MTV314,6 %23,0 %1 524 00057 %
Sub2,3 %2,9 %962 00036 %
AVA2,0 %2,5 %712 00027 %
C More Total0,9 %0,4 %202 0008 %
MTV yhteensä19,8 %28,7 %1 765 00066 %
Nelonen5,5 %8,6 %1 278 00048 %
Jim1,8 %1,5 %745 00028 %
Liv2,3 %2,8 %857 00032 %
Hero0,9 %1,2 %488 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,5 %14,0 %1 516 00056 %
TV55,4 %5,0 %1 074 00040 %
Kutonen1,2 %0,9 %677 00025 %
Frii2,4 %2,6 %537 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %18 0001 %
TLC2,4 %2,3 %592 00022 %
Warner Bros. Discovery11,6 %10,9 %1 433 00053 %
STAR Channel1,6 %2,2 %552 00021 %
National Geographic Channel1,6 %1,3 %502 00019 %
Disney Finland3,2 %3,4 %805 00030 %
Paramount Network0,2 %0,3 %147 0005 %
AlfaTV0,9 %1,4 %513 00019 %
Muut2,1 %1,4 %490 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 195 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.