Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 29/2021
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 169 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,3 %25,4 %1 582 00059 %
Yle TV213,9 %8,1 %1 557 00058 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,3 %1 048 00039 %
Yle yhteensä44,1 %36,8 %1 888 00070 %
MTV318,1 %25,0 %1 634 00061 %
Sub3,3 %3,9 %992 00037 %
AVA2,6 %2,6 %727 00027 %
C More Total0,2 %0,2 %112 0004 %
MTV yhteensä24,2 %31,6 %1 790 00067 %
Nelonen6,6 %8,7 %1 265 00047 %
Jim2,1 %1,7 %737 00027 %
Liv2,7 %3,0 %839 00031 %
Hero1,0 %1,1 %514 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,4 %14,5 %1 535 00057 %
TV53,9 %3,5 %995 00037 %
Kutonen1,1 %0,9 %662 00025 %
Frii2,6 %2,5 %579 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %23 0001 %
TLC3,2 %2,5 %581 00022 %
Warner Bros. Discovery11,0 %9,6 %1 352 00050 %
STAR Channel2,4 %2,4 %591 00022 %
National Geographic Channel2,1 %1,6 %505 00019 %
Disney Finland4,5 %4,0 %815 00030 %
Paramount Network0,2 %0,1 %128 0005 %
AlfaTV0,8 %1,1 %498 00019 %
Muut2,8 %2,4 %457 00017 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 169 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.