Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 29/2021
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 428 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 906 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,7 %25,8 %1 453 00060 %
Yle TV217,5 %10,5 %1 458 00060 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,9 %917 00038 %
Yle yhteensä45,4 %39,2 %1 687 00069 %
MTV313,2 %18,5 %1 445 00060 %
Sub4,6 %6,0 %1 128 00046 %
AVA1,7 %1,7 %612 00025 %
C More Total0,5 %0,5 %131 0005 %
MTV yhteensä19,9 %26,6 %1 616 00067 %
Nelonen7,0 %9,2 %1 240 00051 %
Jim2,8 %2,6 %830 00034 %
Liv1,6 %2,0 %743 00031 %
Hero1,0 %1,4 %608 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,4 %15,2 %1 450 00060 %
TV55,4 %4,4 %1 076 00044 %
Kutonen3,0 %2,2 %854 00035 %
Frii1,6 %1,5 %505 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %34 0001 %
TLC0,9 %0,6 %430 00018 %
Warner Bros. Discovery11,1 %9,0 %1 324 00055 %
STAR Channel3,2 %2,8 %659 00027 %
National Geographic Channel4,1 %3,5 %687 00028 %
Disney Finland7,3 %6,3 %920 00038 %
Paramount Network0,4 %0,2 %154 0006 %
AlfaTV0,7 %0,8 %529 00022 %
Muut2,8 %2,7 %455 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 906 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.