Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 16/2020
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 679 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 410 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,5 %26,4 %1 942 00072 %
Yle TV29,5 %7,3 %1 921 00072 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,1 %1 236 00046 %
Yle yhteensä44,6 %35,8 %2 210 00082 %
MTV319,2 %26,6 %2 030 00076 %
Sub3,1 %3,5 %1 380 00052 %
AVA2,4 %2,2 %1 048 00039 %
C More Total0,3 %0,2 %171 0006 %
MTV yhteensä25,0 %32,5 %2 147 00080 %
Nelonen7,1 %9,7 %1 814 00068 %
Jim2,7 %2,1 %1 144 00043 %
Liv2,7 %2,5 %1 252 00047 %
Hero1,0 %1,3 %715 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,5 %15,5 %2 024 00076 %
TV53,0 %3,0 %1 318 00049 %
Kutonen1,2 %1,2 %858 00032 %
Frii2,5 %2,7 %869 00032 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %47 0002 %
TLC2,8 %3,0 %803 00030 %
Warner Bros. Discovery9,7 %10,1 %1 622 00061 %
STAR Channel2,5 %2,3 %930 00035 %
National Geographic Channel1,7 %1,3 %680 00025 %
Disney Finland4,2 %3,6 %1 189 00044 %
Paramount Network0,4 %0,3 %242 0009 %
AlfaTV0,5 %0,5 %511 00019 %
Muut2,1 %1,6 %533 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 410 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.