Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 16/2020
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 602 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 271 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,1 %26,1 %1 757 00068 %
Yle TV29,8 %8,2 %1 716 00066 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,1 %1 217 00047 %
Yle yhteensä43,5 %36,4 %2 011 00077 %
MTV315,7 %23,0 %1 879 00072 %
Sub4,2 %5,0 %1 444 00056 %
AVA1,5 %1,5 %969 00037 %
C More Total1,2 %1,1 %289 00011 %
MTV yhteensä22,6 %30,6 %2 021 00078 %
Nelonen6,7 %8,7 %1 752 00067 %
Jim3,4 %3,2 %1 195 00046 %
Liv1,9 %1,9 %1 145 00044 %
Hero1,0 %1,3 %738 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %15,1 %1 904 00073 %
TV53,3 %2,8 %1 295 00050 %
Kutonen3,3 %3,2 %1 138 00044 %
Frii1,6 %1,9 %773 00030 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %95 0004 %
TLC1,1 %1,1 %680 00026 %
Warner Bros. Discovery9,6 %9,2 %1 577 00061 %
STAR Channel3,4 %2,9 %1 037 00040 %
National Geographic Channel3,7 %2,7 %941 00036 %
Disney Finland7,2 %5,7 %1 343 00052 %
Paramount Network0,6 %0,5 %275 00011 %
AlfaTV0,5 %0,6 %545 00021 %
Muut3,0 %2,0 %564 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 271 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.