Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 16/2020
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 281 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 681 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,8 %26,3 %3 699 00070 %
Yle TV29,6 %7,7 %3 637 00069 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,1 %2 452 00046 %
Yle yhteensä44,1 %36,1 %4 221 00080 %
MTV317,5 %24,9 %3 909 00074 %
Sub3,6 %4,2 %2 825 00053 %
AVA1,9 %1,9 %2 017 00038 %
C More Total0,7 %0,6 %460 0009 %
MTV yhteensä23,8 %31,6 %4 168 00079 %
Nelonen6,9 %9,2 %3 567 00068 %
Jim3,0 %2,6 %2 339 00044 %
Liv2,3 %2,2 %2 397 00045 %
Hero1,0 %1,3 %1 453 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,3 %15,3 %3 928 00074 %
TV53,1 %2,9 %2 612 00049 %
Kutonen2,2 %2,1 %1 996 00038 %
Frii2,1 %2,3 %1 642 00031 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %142 0003 %
TLC2,0 %2,1 %1 483 00028 %
Warner Bros. Discovery9,7 %9,7 %3 198 00061 %
STAR Channel2,9 %2,6 %1 967 00037 %
National Geographic Channel2,7 %2,0 %1 620 00031 %
Disney Finland5,6 %4,5 %2 532 00048 %
Paramount Network0,5 %0,4 %517 00010 %
AlfaTV0,5 %0,6 %1 056 00020 %
Muut2,5 %1,8 %1 097 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 681 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.