Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 16/2020
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 500 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 28 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,9 %26,6 %1 865 00075 %
Yle TV28,9 %7,3 %1 795 00072 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,1 %1 203 00048 %
Yle yhteensä44,5 %35,9 %2 076 00083 %
MTV319,3 %26,4 %1 906 00076 %
Sub3,1 %3,5 %1 319 00053 %
AVA2,4 %2,2 %1 029 00041 %
C More Total0,3 %0,2 %156 0006 %
MTV yhteensä25,0 %32,3 %2 016 00081 %
Nelonen7,1 %9,6 %1 717 00069 %
Jim2,7 %2,1 %1 107 00044 %
Liv2,7 %2,5 %1 230 00049 %
Hero1,0 %1,3 %704 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,6 %15,5 %1 896 00076 %
TV53,0 %3,0 %1 277 00051 %
Kutonen1,2 %1,2 %825 00033 %
Frii2,6 %2,8 %858 00034 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %47 0002 %
TLC2,8 %3,0 %792 00032 %
Warner Bros. Discovery9,7 %10,1 %1 559 00062 %
STAR Channel2,5 %2,3 %908 00036 %
National Geographic Channel1,7 %1,3 %672 00027 %
Disney Finland4,2 %3,6 %1 159 00046 %
Paramount Network0,4 %0,3 %238 00010 %
AlfaTV0,5 %0,6 %507 00020 %
Muut2,1 %1,6 %485 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 249 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.