Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 16/2020
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 915 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 333 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,4 %26,5 %3 544 00072 %
Yle TV29,1 %7,7 %3 384 00069 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,1 %2 379 00048 %
Yle yhteensä44,2 %36,3 %3 939 00080 %
MTV317,6 %24,8 %3 660 00074 %
Sub3,6 %4,2 %2 665 00054 %
AVA2,0 %1,9 %1 969 00040 %
C More Total0,6 %0,6 %414 0008 %
MTV yhteensä23,7 %31,5 %3 883 00079 %
Nelonen6,8 %9,1 %3 344 00068 %
Jim3,1 %2,6 %2 267 00046 %
Liv2,4 %2,3 %2 334 00047 %
Hero1,0 %1,3 %1 442 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,2 %15,3 %3 672 00075 %
TV53,1 %3,0 %2 518 00051 %
Kutonen2,2 %2,1 %1 940 00039 %
Frii2,1 %2,4 %1 612 00033 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %130 0003 %
TLC2,0 %2,1 %1 459 00030 %
Warner Bros. Discovery9,8 %9,8 %3 064 00062 %
STAR Channel2,9 %2,5 %1 889 00038 %
National Geographic Channel2,7 %2,0 %1 591 00032 %
Disney Finland5,7 %4,5 %2 434 00050 %
Paramount Network0,5 %0,4 %507 00010 %
AlfaTV0,5 %0,6 %1 043 00021 %
Muut2,3 %1,7 %992 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 333 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.