Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 17/2020
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 915 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 293 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,3 %27,2 %3 583 00073 %
Yle TV29,5 %6,8 %3 180 00065 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,9 %2 262 00046 %
Yle yhteensä44,7 %36,9 %3 864 00079 %
MTV318,7 %25,2 %3 637 00074 %
Sub3,1 %3,2 %2 505 00051 %
AVA1,8 %1,8 %1 795 00037 %
C More Total0,5 %0,4 %375 0008 %
MTV yhteensä24,0 %30,7 %3 889 00079 %
Nelonen7,2 %9,7 %3 221 00066 %
Jim2,8 %2,6 %2 050 00042 %
Liv2,0 %1,9 %2 149 00044 %
Hero1,1 %1,4 %1 470 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,2 %15,6 %3 582 00073 %
TV53,3 %3,5 %2 384 00049 %
Kutonen2,1 %2,1 %1 768 00036 %
Frii2,0 %2,1 %1 335 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %141 0003 %
TLC2,1 %2,2 %1 361 00028 %
Warner Bros. Discovery9,7 %10,1 %2 961 00060 %
STAR Channel2,8 %2,6 %1 783 00036 %
National Geographic Channel2,4 %1,7 %1 457 00030 %
Disney Finland5,2 %4,3 %2 297 00047 %
Paramount Network0,4 %0,3 %481 00010 %
AlfaTV0,5 %0,6 %1 049 00021 %
Muut2,2 %1,5 %889 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 293 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.