Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 17/2020
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 242 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV113,4 %12,1 %859 00062 %
Yle TV29,9 %5,2 %792 00057 %
Yle Teema&Fem1,7 %1,8 %409 00029 %
Yle yhteensä24,9 %19,1 %1 023 00073 %
MTV320,5 %27,4 %955 00069 %
Sub6,5 %5,9 %714 00051 %
AVA2,4 %2,5 %422 00030 %
C More Total0,7 %0,4 %123 0009 %
MTV yhteensä30,1 %36,2 %1 065 00076 %
Nelonen9,9 %13,0 %849 00061 %
Jim4,7 %5,0 %543 00039 %
Liv2,9 %2,9 %570 00041 %
Hero1,8 %2,0 %352 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä19,3 %22,9 %1 012 00073 %
TV53,8 %3,4 %602 00043 %
Kutonen3,5 %3,3 %456 00033 %
Frii1,8 %1,2 %270 00019 %
The Discovery Channel0,5 %0,5 %43 0003 %
TLC3,1 %3,3 %385 00028 %
Warner Bros. Discovery12,7 %11,7 %803 00058 %
STAR Channel6,0 %5,2 %510 00037 %
National Geographic Channel2,7 %1,8 %334 00024 %
Disney Finland8,6 %7,0 %641 00046 %
Paramount Network0,7 %0,7 %136 00010 %
AlfaTV0,2 %0,2 %126 0009 %
Muut3,4 %2,2 %340 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 242 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.