Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 17/2020
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 602 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 242 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,8 %26,3 %1 824 00070 %
Yle TV210,6 %7,6 %1 680 00065 %
Yle Teema&Fem2,7 %3,0 %1 123 00043 %
Yle yhteensä44,1 %36,9 %2 025 00078 %
MTV316,8 %23,7 %1 826 00070 %
Sub3,9 %4,0 %1 331 00051 %
AVA1,3 %1,4 %836 00032 %
C More Total1,0 %0,9 %261 00010 %
MTV yhteensä23,0 %29,9 %1 984 00076 %
Nelonen7,0 %9,0 %1 619 00062 %
Jim3,1 %3,0 %1 083 00042 %
Liv1,6 %1,6 %1 061 00041 %
Hero1,1 %1,6 %744 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %15,2 %1 831 00070 %
TV53,5 %3,9 %1 238 00048 %
Kutonen3,2 %3,1 %1 033 00040 %
Frii1,5 %1,6 %674 00026 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %98 0004 %
TLC1,2 %1,2 %629 00024 %
Warner Bros. Discovery9,8 %10,0 %1 529 00059 %
STAR Channel3,1 %2,7 %1 012 00039 %
National Geographic Channel3,3 %2,2 %843 00032 %
Disney Finland6,4 %4,9 %1 277 00049 %
Paramount Network0,3 %0,4 %243 0009 %
AlfaTV0,5 %0,6 %518 00020 %
Muut3,1 %2,2 %547 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 242 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.