Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 17/2020
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 403 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 353 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,2 %26,6 %1 270 00090 %
Yle TV28,9 %6,8 %1 113 00079 %
Yle Teema&Fem2,7 %3,0 %860 00061 %
Yle yhteensä42,7 %36,4 %1 304 00093 %
MTV318,0 %23,8 %1 254 00089 %
Sub3,3 %3,6 %895 00064 %
AVA2,0 %2,2 %698 00050 %
C More Total0,4 %0,2 %124 0009 %
MTV yhteensä23,7 %29,9 %1 287 00092 %
Nelonen7,5 %9,7 %1 084 00077 %
Jim2,8 %2,3 %717 00051 %
Liv2,0 %1,8 %775 00055 %
Hero1,3 %1,7 %594 00042 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,5 %15,5 %1 178 00084 %
TV53,9 %4,3 %876 00062 %
Kutonen2,5 %2,3 %711 00051 %
Frii2,2 %2,4 %557 00040 %
The Discovery Channel0,2 %0,0 %58 0004 %
TLC2,1 %2,2 %454 00032 %
Warner Bros. Discovery10,8 %11,3 %1 043 00074 %
STAR Channel2,6 %2,3 %650 00046 %
National Geographic Channel2,8 %2,2 %593 00042 %
Disney Finland5,4 %4,5 %821 00058 %
Paramount Network0,4 %0,2 %203 00014 %
AlfaTV0,3 %0,4 %390 00028 %
Muut3,1 %1,7 %281 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 353 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.