Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 17/2020
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 198 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 164 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 41 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV141,7 %35,6 %1 158 00097 %
Yle TV29,9 %7,7 %1 054 00088 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,5 %916 00077 %
Yle yhteensä55,2 %46,8 %1 164 00097 %
MTV318,4 %25,1 %1 099 00092 %
Sub1,4 %1,5 %706 00059 %
AVA1,3 %1,1 %567 00047 %
C More Total0,5 %0,6 %96 0008 %
MTV yhteensä21,5 %28,4 %1 114 00093 %
Nelonen5,6 %7,7 %991 00083 %
Jim2,1 %1,6 %656 00055 %
Liv1,6 %1,5 %683 00057 %
Hero0,7 %0,9 %463 00039 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,1 %11,6 %1 030 00086 %
TV52,5 %2,7 %769 00064 %
Kutonen1,4 %1,4 %509 00042 %
Frii1,9 %2,4 %465 00039 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %41 0003 %
TLC1,6 %1,6 %448 00037 %
Warner Bros. Discovery7,6 %8,3 %871 00073 %
STAR Channel1,5 %1,3 %460 00038 %
National Geographic Channel2,1 %1,4 %469 00039 %
Disney Finland3,6 %2,7 %649 00054 %
Paramount Network0,2 %0,1 %90 0008 %
AlfaTV0,8 %1,0 %520 00043 %
Muut1,1 %1,1 %189 00016 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 164 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.