Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 16/2020
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 198 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 167 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 43 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 6 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV142,8 %34,8 %1 159 00097 %
Yle TV29,2 %7,9 %1 076 00090 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,5 %940 00078 %
Yle yhteensä55,2 %45,2 %1 165 00097 %
MTV318,0 %26,2 %1 103 00092 %
Sub1,4 %1,7 %762 00064 %
AVA1,4 %1,2 %617 00052 %
C More Total0,7 %0,7 %123 00010 %
MTV yhteensä21,4 %29,9 %1 112 00093 %
Nelonen5,1 %7,4 %1 012 00084 %
Jim2,4 %1,7 %727 00061 %
Liv1,7 %1,5 %756 00063 %
Hero0,7 %0,9 %460 00038 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,0 %11,6 %1 049 00088 %
TV52,3 %2,3 %763 00064 %
Kutonen1,4 %1,4 %534 00045 %
Frii2,1 %2,8 %559 00047 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %29 0002 %
TLC1,6 %1,6 %457 00038 %
Warner Bros. Discovery7,6 %8,1 %862 00072 %
STAR Channel1,4 %1,4 %535 00045 %
National Geographic Channel2,1 %1,6 %522 00044 %
Disney Finland3,5 %3,0 %705 00059 %
Paramount Network0,2 %0,1 %108 0009 %
AlfaTV0,9 %1,0 %499 00042 %
Muut1,2 %1,1 %218 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 167 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.