Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 16/2020
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 245 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,3 %10,5 %853 00061 %
Yle TV29,8 %6,9 %856 00061 %
Yle Teema&Fem1,2 %1,3 %397 00028 %
Yle yhteensä23,3 %18,8 %1 073 00077 %
MTV318,6 %25,5 %946 00068 %
Sub7,3 %7,6 %737 00053 %
AVA2,7 %2,4 %480 00034 %
C More Total0,9 %0,6 %97 0007 %
MTV yhteensä29,5 %36,1 %1 059 00076 %
Nelonen10,1 %13,2 %926 00066 %
Jim4,9 %4,8 %611 00044 %
Liv3,2 %3,2 %582 00042 %
Hero1,3 %1,5 %312 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä19,5 %22,7 %1 058 00076 %
TV54,4 %3,8 %614 00044 %
Kutonen3,3 %3,2 %530 00038 %
Frii2,0 %1,4 %338 00024 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %54 0004 %
TLC3,5 %3,3 %388 00028 %
Warner Bros. Discovery13,5 %12,0 %838 00060 %
STAR Channel6,0 %5,1 %534 00038 %
National Geographic Channel3,4 %2,2 %354 00025 %
Disney Finland9,4 %7,3 %661 00047 %
Paramount Network1,1 %1,0 %133 00010 %
AlfaTV0,2 %0,1 %133 0009 %
Muut3,5 %2,0 %371 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 245 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.