Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 16/2020
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 084 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,9 %26,5 %1 680 00070 %
Yle TV29,4 %8,1 %1 589 00066 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,1 %1 176 00049 %
Yle yhteensä43,9 %36,7 %1 862 00077 %
MTV315,8 %22,9 %1 754 00073 %
Sub4,1 %5,0 %1 346 00056 %
AVA1,5 %1,6 %940 00039 %
C More Total0,9 %1,0 %258 00011 %
MTV yhteensä22,3 %30,5 %1 867 00077 %
Nelonen6,5 %8,6 %1 627 00067 %
Jim3,5 %3,3 %1 160 00048 %
Liv1,9 %1,9 %1 104 00046 %
Hero1,0 %1,3 %738 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,9 %15,0 %1 776 00074 %
TV53,3 %2,9 %1 241 00051 %
Kutonen3,4 %3,3 %1 115 00046 %
Frii1,6 %1,9 %754 00031 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %83 0003 %
TLC1,1 %1,1 %667 00028 %
Warner Bros. Discovery9,8 %9,4 %1 505 00062 %
STAR Channel3,4 %2,9 %981 00041 %
National Geographic Channel3,8 %2,8 %919 00038 %
Disney Finland7,3 %5,7 %1 275 00053 %
Paramount Network0,6 %0,5 %269 00011 %
AlfaTV0,5 %0,6 %536 00022 %
Muut2,6 %1,7 %508 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 084 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.