Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 15/2020
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 126 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,2 %26,3 %1 741 00072 %
Yle TV28,5 %6,1 %1 645 00068 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,5 %1 180 00049 %
Yle yhteensä43,0 %35,9 %1 916 00079 %
MTV316,4 %23,4 %1 772 00073 %
Sub3,7 %4,3 %1 294 00054 %
AVA1,7 %1,6 %901 00037 %
C More Total1,0 %1,0 %252 00010 %
MTV yhteensä22,8 %30,3 %1 869 00077 %
Nelonen6,7 %8,3 %1 571 00065 %
Jim3,6 %3,6 %1 215 00050 %
Liv1,7 %1,8 %1 087 00045 %
Hero1,2 %1,7 %781 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,2 %15,3 %1 742 00072 %
TV52,9 %2,7 %1 270 00053 %
Kutonen3,5 %3,5 %1 074 00044 %
Frii1,7 %1,8 %784 00032 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %86 0004 %
TLC1,2 %1,1 %634 00026 %
Warner Bros. Discovery9,7 %9,5 %1 541 00064 %
STAR Channel3,6 %3,2 %988 00041 %
National Geographic Channel3,6 %2,5 %882 00037 %
Disney Finland7,2 %5,7 %1 278 00053 %
Paramount Network0,5 %0,5 %267 00011 %
AlfaTV0,5 %0,6 %530 00022 %
Muut3,1 %2,3 %595 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 126 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.