Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 15/2020
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 500 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 258 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 31 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,0 %26,1 %1 900 00076 %
Yle TV28,1 %6,0 %1 757 00070 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,7 %1 294 00052 %
Yle yhteensä44,0 %35,9 %2 074 00083 %
MTV319,5 %27,0 %1 926 00077 %
Sub2,8 %3,2 %1 311 00052 %
AVA2,4 %2,3 %1 003 00040 %
C More Total0,4 %0,2 %185 0007 %
MTV yhteensä25,0 %32,7 %2 030 00081 %
Nelonen7,3 %9,5 %1 725 00069 %
Jim2,9 %2,6 %1 159 00046 %
Liv3,0 %2,6 %1 257 00050 %
Hero1,1 %1,4 %728 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,3 %16,1 %1 899 00076 %
TV52,7 %2,4 %1 252 00050 %
Kutonen1,2 %1,2 %852 00034 %
Frii2,4 %2,2 %826 00033 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %40 0002 %
TLC2,8 %2,8 %803 00032 %
Warner Bros. Discovery9,3 %8,8 %1 598 00064 %
STAR Channel2,5 %2,4 %979 00039 %
National Geographic Channel1,6 %1,3 %737 00029 %
Disney Finland4,0 %3,7 %1 242 00050 %
Paramount Network0,4 %0,3 %207 0008 %
AlfaTV0,5 %0,6 %488 00020 %
Muut2,5 %1,9 %542 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 258 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.