Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 15/2020
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 403 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 348 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 28 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,2 %25,8 %1 284 00092 %
Yle TV28,0 %6,7 %1 140 00081 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,7 %973 00069 %
Yle yhteensä41,7 %36,2 %1 314 00094 %
MTV316,6 %23,1 %1 243 00089 %
Sub3,9 %4,4 %938 00067 %
AVA2,2 %2,4 %738 00053 %
C More Total0,5 %0,3 %152 00011 %
MTV yhteensä23,2 %30,2 %1 285 00092 %
Nelonen7,4 %8,4 %1 117 00080 %
Jim3,1 %2,8 %840 00060 %
Liv2,6 %2,3 %846 00060 %
Hero1,5 %2,1 %651 00046 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,5 %15,6 %1 206 00086 %
TV53,0 %2,4 %927 00066 %
Kutonen2,7 %2,6 %756 00054 %
Frii2,3 %2,1 %621 00044 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %57 0004 %
TLC1,9 %2,2 %495 00035 %
Warner Bros. Discovery10,2 %9,5 %1 109 00079 %
STAR Channel3,0 %2,9 %720 00051 %
National Geographic Channel3,1 %2,3 %675 00048 %
Disney Finland6,2 %5,2 %931 00066 %
Paramount Network0,5 %0,5 %180 00013 %
AlfaTV0,4 %0,4 %393 00028 %
Muut3,4 %2,3 %358 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 348 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.