Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 14/2020
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 403 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 359 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 30 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,3 %26,4 %1 311 00093 %
Yle TV27,9 %7,2 %1 188 00085 %
Yle Teema&Fem3,6 %4,0 %988 00070 %
Yle yhteensä44,8 %37,6 %1 328 00095 %
MTV317,1 %22,9 %1 273 00091 %
Sub2,8 %3,3 %902 00064 %
AVA2,0 %1,7 %752 00054 %
C More Total0,4 %0,3 %130 0009 %
MTV yhteensä22,3 %28,2 %1 301 00093 %
Nelonen8,7 %12,4 %1 152 00082 %
Jim2,2 %2,0 %775 00055 %
Liv1,9 %1,8 %818 00058 %
Hero1,1 %1,2 %599 00043 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,9 %17,5 %1 225 00087 %
TV52,8 %2,8 %923 00066 %
Kutonen2,5 %2,1 %736 00052 %
Frii2,1 %2,2 %578 00041 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %57 0004 %
TLC1,9 %1,9 %512 00036 %
Warner Bros. Discovery9,6 %9,3 %1 093 00078 %
STAR Channel2,7 %2,3 %709 00051 %
National Geographic Channel2,7 %2,0 %621 00044 %
Disney Finland5,4 %4,3 %872 00062 %
Paramount Network0,4 %0,4 %191 00014 %
AlfaTV0,1 %0,2 %347 00025 %
Muut3,5 %2,5 %364 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 359 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.