Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 13/2020
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 403 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 352 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 31 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 29 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV137,1 %30,0 %1 285 00092 %
Yle TV26,2 %6,5 %1 193 00085 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,8 %981 00070 %
Yle yhteensä46,3 %39,2 %1 328 00095 %
MTV317,0 %22,4 %1 282 00091 %
Sub3,1 %3,6 %970 00069 %
AVA2,0 %2,0 %747 00053 %
C More Total0,4 %0,1 %169 00012 %
MTV yhteensä22,6 %28,2 %1 304 00093 %
Nelonen8,1 %11,6 %1 190 00085 %
Jim2,5 %2,3 %771 00055 %
Liv2,0 %2,1 %858 00061 %
Hero1,0 %1,3 %560 00040 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,5 %17,3 %1 243 00089 %
TV53,1 %2,9 %927 00066 %
Kutonen2,4 %2,2 %747 00053 %
Frii2,0 %2,2 %604 00043 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %41 0003 %
TLC1,6 %1,7 %529 00038 %
Warner Bros. Discovery9,3 %9,1 %1 098 00078 %
STAR Channel2,5 %2,0 %624 00044 %
National Geographic Channel2,1 %1,4 %611 00044 %
Disney Finland4,7 %3,3 %843 00060 %
Paramount Network0,3 %0,3 %184 00013 %
AlfaTV0,2 %0,4 %374 00027 %
Muut3,0 %2,2 %292 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 352 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.