Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 13/2020
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 679 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 444 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV137,9 %29,6 %2 070 00077 %
Yle TV26,1 %5,5 %1 860 00069 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,0 %1 301 00049 %
Yle yhteensä47,2 %38,1 %2 254 00084 %
MTV319,7 %25,9 %2 126 00079 %
Sub2,6 %3,1 %1 393 00052 %
AVA2,1 %2,0 %1 044 00039 %
C More Total0,4 %0,2 %241 0009 %
MTV yhteensä24,9 %31,1 %2 246 00084 %
Nelonen8,6 %12,3 %1 924 00072 %
Jim2,1 %2,1 %1 091 00041 %
Liv2,2 %2,1 %1 222 00046 %
Hero0,8 %0,9 %716 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %17,4 %2 074 00077 %
TV52,6 %2,8 %1 307 00049 %
Kutonen1,1 %1,0 %826 00031 %
Frii2,2 %2,2 %784 00029 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %31 0001 %
TLC2,4 %2,3 %821 00031 %
Warner Bros. Discovery8,4 %8,5 %1 642 00061 %
STAR Channel2,1 %1,9 %824 00031 %
National Geographic Channel1,3 %0,9 %669 00025 %
Disney Finland3,4 %2,8 %1 137 00042 %
Paramount Network0,2 %0,2 %226 0008 %
AlfaTV0,3 %0,5 %489 00018 %
Muut1,8 %1,4 %506 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 444 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.