Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2020
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 679 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 461 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV136,6 %27,2 %2 103 00079 %
Yle TV27,4 %6,1 %1 846 00069 %
Yle Teema&Fem2,9 %3,0 %1 201 00045 %
Yle yhteensä46,9 %36,3 %2 223 00083 %
MTV318,9 %25,2 %2 144 00080 %
Sub2,9 %3,3 %1 427 00053 %
AVA2,1 %2,1 %1 105 00041 %
C More Total0,4 %0,2 %248 0009 %
MTV yhteensä24,4 %30,8 %2 258 00084 %
Nelonen9,2 %13,3 %1 978 00074 %
Jim2,3 %2,6 %1 106 00041 %
Liv2,2 %2,2 %1 205 00045 %
Hero0,8 %1,0 %740 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,6 %19,1 %2 085 00078 %
TV52,3 %2,4 %1 314 00049 %
Kutonen1,2 %1,2 %839 00031 %
Frii2,0 %2,1 %763 00028 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %51 0002 %
TLC2,4 %2,5 %809 00030 %
Warner Bros. Discovery8,1 %8,4 %1 686 00063 %
STAR Channel2,0 %1,9 %882 00033 %
National Geographic Channel1,4 %1,0 %694 00026 %
Disney Finland3,4 %3,0 %1 157 00043 %
Paramount Network0,3 %0,3 %199 0007 %
AlfaTV0,4 %0,6 %497 00019 %
Muut2,0 %1,6 %509 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 461 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.