Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2020
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 915 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 419 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV137,1 %27,9 %3 863 00079 %
Yle TV27,6 %6,5 %3 363 00068 %
Yle Teema&Fem2,8 %3,0 %2 312 00047 %
Yle yhteensä47,5 %37,4 %4 059 00083 %
MTV317,5 %23,4 %3 834 00078 %
Sub3,4 %4,1 %2 712 00055 %
AVA1,8 %1,9 %2 067 00042 %
C More Total0,4 %0,3 %471 00010 %
MTV yhteensä23,2 %29,7 %4 051 00082 %
Nelonen8,6 %12,5 %3 555 00072 %
Jim2,5 %2,7 %2 232 00045 %
Liv1,7 %1,8 %2 134 00043 %
Hero1,0 %1,2 %1 501 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,7 %18,2 %3 754 00076 %
TV52,3 %2,2 %2 452 00050 %
Kutonen2,1 %2,0 %1 854 00038 %
Frii1,7 %1,9 %1 399 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %128 0003 %
TLC1,7 %1,9 %1 414 00029 %
Warner Bros. Discovery8,1 %8,2 %3 129 00064 %
STAR Channel2,5 %2,2 %1 806 00037 %
National Geographic Channel2,1 %1,6 %1 525 00031 %
Disney Finland4,7 %3,8 %2 351 00048 %
Paramount Network0,3 %0,2 %408 0008 %
AlfaTV0,4 %0,6 %999 00020 %
Muut2,2 %1,9 %977 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 419 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.