Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 14/2020
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 113 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 10 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 27 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,1 %27,1 %1 801 00075 %
Yle TV28,2 %7,0 %1 677 00069 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,9 %1 227 00051 %
Yle yhteensä45,9 %38,1 %1 947 00081 %
MTV316,7 %22,9 %1 761 00073 %
Sub3,4 %3,9 %1 290 00053 %
AVA1,5 %1,4 %952 00039 %
C More Total0,8 %0,8 %236 00010 %
MTV yhteensä22,4 %29,0 %1 891 00078 %
Nelonen7,7 %11,1 %1 657 00069 %
Jim3,1 %2,9 %1 190 00049 %
Liv1,2 %1,2 %987 00041 %
Hero1,0 %1,2 %798 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %16,4 %1 791 00074 %
TV52,7 %2,7 %1 217 00050 %
Kutonen3,1 %2,9 %1 037 00043 %
Frii1,4 %1,5 %703 00029 %
The Discovery Channel0,3 %0,1 %90 0004 %
TLC1,1 %1,0 %643 00027 %
Warner Bros. Discovery8,8 %8,4 %1 481 00061 %
STAR Channel3,1 %2,8 %1 010 00042 %
National Geographic Channel3,3 %2,4 %839 00035 %
Disney Finland6,4 %5,2 %1 253 00052 %
Paramount Network0,4 %0,3 %266 00011 %
AlfaTV0,2 %0,3 %500 00021 %
Muut2,9 %2,3 %555 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 113 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.