Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 14/2020
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 500 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 277 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV135,1 %26,6 %1 954 00078 %
Yle TV27,6 %6,5 %1 806 00072 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,9 %1 282 00051 %
Yle yhteensä46,5 %37,1 %2 101 00084 %
MTV319,7 %26,4 %1 938 00078 %
Sub2,4 %2,7 %1 300 00052 %
AVA2,1 %1,7 %1 036 00041 %
C More Total0,2 %0,1 %142 0006 %
MTV yhteensä24,4 %31,0 %2 042 00082 %
Nelonen8,8 %13,1 %1 772 00071 %
Jim2,0 %1,6 %1 101 00044 %
Liv2,2 %1,8 %1 159 00046 %
Hero0,7 %0,9 %653 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %17,5 %1 939 00078 %
TV52,8 %2,9 %1 266 00051 %
Kutonen1,1 %1,0 %806 00032 %
Frii2,3 %2,2 %715 00029 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %60 0002 %
TLC2,7 %2,5 %790 00032 %
Warner Bros. Discovery9,0 %8,8 %1 575 00063 %
STAR Channel2,1 %2,3 %896 00036 %
National Geographic Channel1,4 %1,0 %656 00026 %
Disney Finland3,6 %3,2 %1 129 00045 %
Paramount Network0,4 %0,4 %217 0009 %
AlfaTV0,2 %0,3 %480 00019 %
Muut2,1 %1,8 %525 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 277 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.