Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 15/2020
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 679 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 412 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,5 %25,8 %1 980 00074 %
Yle TV28,7 %6,0 %1 867 00070 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,7 %1 334 00050 %
Yle yhteensä43,9 %35,5 %2 213 00083 %
MTV319,5 %27,2 %2 058 00077 %
Sub2,8 %3,2 %1 376 00051 %
AVA2,4 %2,3 %1 028 00038 %
C More Total0,4 %0,3 %203 0008 %
MTV yhteensä25,1 %33,0 %2 169 00081 %
Nelonen7,4 %9,6 %1 826 00068 %
Jim2,9 %2,5 %1 202 00045 %
Liv3,0 %2,6 %1 286 00048 %
Hero1,1 %1,4 %738 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,3 %16,3 %2 008 00075 %
TV52,7 %2,5 %1 295 00048 %
Kutonen1,2 %1,2 %881 00033 %
Frii2,4 %2,2 %837 00031 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %40 0002 %
TLC2,8 %2,7 %807 00030 %
Warner Bros. Discovery9,2 %8,8 %1 663 00062 %
STAR Channel2,5 %2,5 %1 019 00038 %
National Geographic Channel1,5 %1,2 %759 00028 %
Disney Finland4,0 %3,8 %1 300 00049 %
Paramount Network0,4 %0,3 %211 0008 %
AlfaTV0,5 %0,6 %495 00018 %
Muut2,5 %1,9 %579 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 412 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.