Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 15/2020
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 253 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,9 %11,8 %867 00062 %
Yle TV29,8 %5,9 %920 00066 %
Yle Teema&Fem1,7 %1,8 %459 00033 %
Yle yhteensä24,4 %19,5 %1 107 00079 %
MTV320,6 %27,9 %986 00071 %
Sub5,6 %5,8 %754 00054 %
AVA2,6 %2,5 %448 00032 %
C More Total0,9 %0,5 %123 0009 %
MTV yhteensä29,6 %36,8 %1 084 00078 %
Nelonen9,6 %12,1 %903 00065 %
Jim5,0 %5,5 %662 00047 %
Liv3,2 %3,0 %624 00045 %
Hero1,3 %1,3 %309 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä19,0 %22,0 %1 028 00074 %
TV53,5 %3,3 %665 00048 %
Kutonen3,2 %3,2 %518 00037 %
Frii1,9 %1,5 %375 00027 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %48 0003 %
TLC3,3 %2,7 %335 00024 %
Warner Bros. Discovery12,4 %11,0 %883 00063 %
STAR Channel6,2 %5,6 %547 00039 %
National Geographic Channel2,8 %1,7 %348 00025 %
Disney Finland9,0 %7,3 %659 00047 %
Paramount Network0,8 %0,6 %158 00011 %
AlfaTV0,2 %0,2 %137 00010 %
Muut4,4 %2,6 %411 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 253 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.