Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 15/2020
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 602 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 295 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,3 %25,8 %1 811 00070 %
Yle TV28,9 %6,1 %1 780 00068 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,5 %1 248 00048 %
Yle yhteensä42,4 %35,4 %2 057 00079 %
MTV316,3 %23,5 %1 898 00073 %
Sub3,9 %4,3 %1 386 00053 %
AVA1,7 %1,6 %910 00035 %
C More Total1,2 %1,2 %298 00011 %
MTV yhteensä23,1 %30,6 %2 022 00078 %
Nelonen7,0 %8,5 %1 700 00065 %
Jim3,5 %3,5 %1 261 00048 %
Liv1,7 %1,7 %1 134 00044 %
Hero1,2 %1,6 %800 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,3 %15,3 %1 877 00072 %
TV52,8 %2,7 %1 314 00050 %
Kutonen3,4 %3,4 %1 117 00043 %
Frii1,7 %1,8 %800 00031 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %89 0003 %
TLC1,1 %1,1 %656 00025 %
Warner Bros. Discovery9,5 %9,3 %1 628 00063 %
STAR Channel3,5 %3,2 %1 035 00040 %
National Geographic Channel3,6 %2,5 %916 00035 %
Disney Finland7,1 %5,7 %1 349 00052 %
Paramount Network0,5 %0,5 %274 00011 %
AlfaTV0,5 %0,6 %545 00021 %
Muut3,7 %2,6 %664 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 295 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.