Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 16/2020
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 403 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 353 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 28 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,0 %26,7 %1 271 00091 %
Yle TV28,8 %7,8 %1 185 00084 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,2 %953 00068 %
Yle yhteensä42,6 %36,7 %1 315 00094 %
MTV316,4 %22,7 %1 256 00090 %
Sub4,1 %5,1 %935 00067 %
AVA2,3 %2,5 %771 00055 %
C More Total0,4 %0,3 %154 00011 %
MTV yhteensä23,1 %30,6 %1 275 00091 %
Nelonen6,9 %8,4 %1 117 00080 %
Jim2,9 %2,5 %769 00055 %
Liv2,6 %2,5 %843 00060 %
Hero1,2 %1,6 %591 00042 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,6 %15,0 %1 198 00085 %
TV53,5 %3,1 %967 00069 %
Kutonen2,9 %2,6 %772 00055 %
Frii2,2 %2,6 %652 00046 %
The Discovery Channel0,3 %0,1 %46 0003 %
TLC1,7 %2,0 %537 00038 %
Warner Bros. Discovery10,6 %10,4 %1 097 00078 %
STAR Channel2,8 %2,2 %674 00048 %
National Geographic Channel3,3 %2,4 %643 00046 %
Disney Finland6,1 %4,6 %878 00063 %
Paramount Network0,4 %0,3 %221 00016 %
AlfaTV0,3 %0,3 %392 00028 %
Muut3,2 %2,1 %287 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 353 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.