Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 17/2020
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 064 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,6 %26,7 %1 737 00072 %
Yle TV210,2 %7,6 %1 552 00064 %
Yle Teema&Fem2,8 %3,0 %1 099 00046 %
Yle yhteensä44,6 %37,3 %1 876 00078 %
MTV316,9 %23,5 %1 716 00071 %
Sub3,7 %4,0 %1 253 00052 %
AVA1,3 %1,4 %815 00034 %
C More Total0,8 %0,8 %222 0009 %
MTV yhteensä22,7 %29,7 %1 848 00077 %
Nelonen6,8 %9,0 %1 525 00063 %
Jim3,1 %3,0 %1 059 00044 %
Liv1,7 %1,6 %1 017 00042 %
Hero1,2 %1,6 %741 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %15,2 %1 710 00071 %
TV53,6 %3,9 %1 196 00050 %
Kutonen3,3 %3,1 %1 000 00041 %
Frii1,5 %1,6 %659 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %95 0004 %
TLC1,2 %1,2 %617 00026 %
Warner Bros. Discovery10,0 %10,1 %1 455 00060 %
STAR Channel3,1 %2,6 %961 00040 %
National Geographic Channel3,4 %2,3 %816 00034 %
Disney Finland6,5 %4,9 %1 211 00050 %
Paramount Network0,3 %0,4 %237 00010 %
AlfaTV0,5 %0,6 %518 00021 %
Muut2,6 %1,8 %478 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 064 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.