Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 17/2020
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 281 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 628 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,7 %26,9 %3 744 00071 %
Yle TV210,0 %6,8 %3 414 00065 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,9 %2 300 00044 %
Yle yhteensä44,5 %36,6 %4 136 00078 %
MTV318,7 %25,3 %3 874 00073 %
Sub3,2 %3,2 %2 647 00050 %
AVA1,7 %1,8 %1 831 00035 %
C More Total0,6 %0,5 %430 0008 %
MTV yhteensä24,2 %30,8 %4 157 00079 %
Nelonen7,3 %9,8 %3 417 00065 %
Jim2,8 %2,6 %2 105 00040 %
Liv2,0 %1,9 %2 209 00042 %
Hero1,1 %1,4 %1 484 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,2 %15,6 %3 813 00072 %
TV53,2 %3,5 %2 456 00047 %
Kutonen2,1 %2,1 %1 839 00035 %
Frii1,9 %2,1 %1 357 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %144 0003 %
TLC2,1 %2,2 %1 377 00026 %
Warner Bros. Discovery9,6 %10,0 %3 092 00059 %
STAR Channel2,8 %2,6 %1 861 00035 %
National Geographic Channel2,4 %1,7 %1 503 00028 %
Disney Finland5,2 %4,3 %2 393 00045 %
Paramount Network0,4 %0,3 %491 0009 %
AlfaTV0,5 %0,6 %1 053 00020 %
Muut2,4 %1,7 %980 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 628 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.