Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 17/2020
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 679 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 386 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,5 %27,4 %1 920 00072 %
Yle TV29,5 %6,2 %1 733 00065 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,8 %1 177 00044 %
Yle yhteensä44,9 %36,4 %2 111 00079 %
MTV320,4 %26,8 %2 049 00076 %
Sub2,5 %2,6 %1 316 00049 %
AVA2,1 %2,1 %995 00037 %
C More Total0,2 %0,1 %169 0006 %
MTV yhteensä25,3 %31,6 %2 173 00081 %
Nelonen7,7 %10,4 %1 797 00067 %
Jim2,6 %2,3 %1 022 00038 %
Liv2,4 %2,2 %1 148 00043 %
Hero1,0 %1,2 %740 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,7 %16,0 %1 981 00074 %
TV53,0 %3,1 %1 218 00045 %
Kutonen1,1 %1,2 %806 00030 %
Frii2,3 %2,6 %683 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %46 0002 %
TLC2,9 %3,0 %748 00028 %
Warner Bros. Discovery9,3 %10,0 %1 563 00058 %
STAR Channel2,5 %2,6 %849 00032 %
National Geographic Channel1,5 %1,3 %660 00025 %
Disney Finland4,0 %3,8 %1 117 00042 %
Paramount Network0,4 %0,2 %248 0009 %
AlfaTV0,5 %0,6 %534 00020 %
Muut1,8 %1,3 %434 00016 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 386 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.