Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 18/2020
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 679 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 422 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,5 %28,1 %1 977 00074 %
Yle TV28,8 %6,7 %1 783 00067 %
Yle Teema&Fem4,1 %3,2 %1 319 00049 %
Yle yhteensä45,5 %38,1 %2 201 00082 %
MTV318,1 %24,0 %2 022 00075 %
Sub2,7 %3,0 %1 220 00046 %
AVA2,4 %2,4 %1 025 00038 %
C More Total0,3 %0,2 %172 0006 %
MTV yhteensä23,5 %29,5 %2 151 00080 %
Nelonen7,6 %10,1 %1 779 00066 %
Jim2,9 %2,2 %1 090 00041 %
Liv2,7 %2,4 %1 176 00044 %
Hero1,2 %1,4 %688 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,4 %16,1 %1 990 00074 %
TV53,1 %3,3 %1 243 00046 %
Kutonen1,0 %1,0 %823 00031 %
Frii2,4 %2,6 %721 00027 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %33 0001 %
TLC2,9 %2,9 %726 00027 %
Warner Bros. Discovery9,7 %10,0 %1 547 00058 %
STAR Channel2,4 %2,6 %855 00032 %
National Geographic Channel1,6 %1,4 %686 00026 %
Disney Finland4,0 %4,0 %1 121 00042 %
Paramount Network0,6 %0,3 %263 00010 %
AlfaTV0,7 %0,8 %544 00020 %
Muut1,8 %1,3 %441 00016 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 422 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.