Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 18/2020
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 281 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 657 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,8 %27,8 %3 782 00072 %
Yle TV29,5 %7,6 %3 427 00065 %
Yle Teema&Fem4,0 %3,2 %2 549 00048 %
Yle yhteensä45,3 %38,7 %4 205 00080 %
MTV316,7 %22,6 %3 857 00073 %
Sub3,1 %3,5 %2 488 00047 %
AVA1,9 %2,0 %1 894 00036 %
C More Total0,6 %0,6 %432 0008 %
MTV yhteensä22,3 %28,6 %4 136 00078 %
Nelonen7,3 %9,3 %3 380 00064 %
Jim3,2 %2,7 %2 244 00042 %
Liv2,2 %2,0 %2 186 00041 %
Hero1,3 %1,6 %1 482 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,9 %15,7 %3 816 00072 %
TV53,2 %3,2 %2 493 00047 %
Kutonen2,1 %1,9 %1 825 00035 %
Frii2,0 %2,1 %1 410 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %103 0002 %
TLC2,1 %2,1 %1 383 00026 %
Warner Bros. Discovery9,7 %9,6 %3 079 00058 %
STAR Channel2,7 %2,6 %1 796 00034 %
National Geographic Channel2,5 %2,0 %1 532 00029 %
Disney Finland5,2 %4,6 %2 341 00044 %
Paramount Network0,5 %0,4 %519 00010 %
AlfaTV0,6 %0,7 %1 089 00021 %
Muut2,4 %1,8 %992 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 657 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.