Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 18/2020
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 500 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 262 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,9 %28,3 %1 896 00076 %
Yle TV28,3 %6,7 %1 669 00067 %
Yle Teema&Fem4,1 %3,2 %1 300 00052 %
Yle yhteensä45,3 %38,2 %2 064 00083 %
MTV318,1 %23,8 %1 899 00076 %
Sub2,7 %3,0 %1 185 00047 %
AVA2,4 %2,4 %1 014 00041 %
C More Total0,3 %0,2 %160 0006 %
MTV yhteensä23,4 %29,3 %2 012 00080 %
Nelonen7,5 %10,0 %1 685 00067 %
Jim2,9 %2,2 %1 067 00043 %
Liv2,8 %2,4 %1 161 00046 %
Hero1,2 %1,4 %680 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,4 %16,0 %1 884 00075 %
TV53,2 %3,3 %1 208 00048 %
Kutonen1,0 %1,0 %819 00033 %
Frii2,5 %2,6 %709 00028 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %29 0001 %
TLC3,0 %3,0 %723 00029 %
Warner Bros. Discovery9,8 %10,1 %1 496 00060 %
STAR Channel2,4 %2,6 %843 00034 %
National Geographic Channel1,6 %1,4 %674 00027 %
Disney Finland4,0 %4,0 %1 102 00044 %
Paramount Network0,6 %0,3 %263 00011 %
AlfaTV0,7 %0,8 %540 00022 %
Muut1,8 %1,3 %406 00016 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 262 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.