Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 41/2018
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 666 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 419 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,5 %23,2 %1 842 00069 %
Yle TV26,2 %4,4 %1 656 00062 %
Yle Teema1,8 %1,9 %865 00032 %
Yle Fem1,5 %1,5 %858 00032 %
Yle yhteensä37,9 %31,1 %2 083 00078 %
MTV323,4 %29,7 %2 090 00078 %
Sub3,2 %3,1 %1 268 00048 %
AVA3,0 %3,2 %1 161 00044 %
C More Total0,6 %0,2 %194 0007 %
MTV yhteensä30,2 %36,2 %2 258 00085 %
Nelonen11,5 %14,5 %1 913 00072 %
Jim2,3 %2,0 %1 053 00040 %
Liv3,1 %3,1 %1 163 00044 %
Hero0,8 %0,9 %665 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,7 %20,5 %2 059 00077 %
TV52,4 %2,3 %1 071 00040 %
Kutonen1,1 %1,3 %740 00028 %
Frii2,1 %2,0 %699 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %48 0002 %
TLC1,4 %1,2 %606 00023 %
Warner Bros. Discovery7,2 %6,9 %1 514 00057 %
STAR Channel2,3 %1,7 %874 00033 %
National Geographic Channel1,8 %1,3 %655 00025 %
Disney Finland4,1 %3,1 %1 157 00043 %
Music TV0,2 %0,1 %105 0004 %
Muut2,9 %2,2 %793 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 419 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.