Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 41/2018
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 881 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 371 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 48 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,4 %24,5 %3 419 00070 %
Yle TV25,9 %4,8 %3 138 00064 %
Yle Teema2,0 %2,3 %1 732 00035 %
Yle Fem1,5 %1,5 %1 642 00034 %
Yle yhteensä38,9 %33,1 %3 846 00079 %
MTV320,3 %26,4 %3 742 00077 %
Sub3,2 %3,1 %2 454 00050 %
AVA2,5 %2,7 %2 120 00043 %
C More Total0,6 %0,5 %410 0008 %
MTV yhteensä26,7 %32,8 %4 069 00083 %
Nelonen10,7 %13,4 %3 389 00069 %
Jim2,5 %2,2 %2 074 00042 %
Liv2,3 %2,3 %2 071 00042 %
Hero1,0 %1,2 %1 388 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,5 %19,1 %3 688 00076 %
TV52,6 %2,6 %2 184 00045 %
Kutonen2,2 %2,2 %1 699 00035 %
Frii1,9 %1,8 %1 343 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %120 0002 %
TLC0,9 %0,8 %1 081 00022 %
Warner Bros. Discovery7,9 %7,8 %2 895 00059 %
STAR Channel2,5 %2,0 %1 720 00035 %
National Geographic Channel3,0 %1,8 %1 490 00031 %
Disney Finland5,5 %3,8 %2 290 00047 %
Music TV0,3 %0,1 %205 0004 %
Muut4,3 %3,4 %1 665 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 371 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.