Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 42/2018
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 881 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 366 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,6 %23,8 %3 420 00070 %
Yle TV25,5 %4,4 %3 137 00064 %
Yle Teema1,6 %1,7 %1 709 00035 %
Yle Fem1,2 %1,2 %1 493 00031 %
Yle yhteensä37,9 %31,0 %3 834 00079 %
MTV320,2 %26,6 %3 733 00076 %
Sub3,0 %2,9 %2 455 00050 %
AVA2,5 %2,8 %2 034 00042 %
C More Total2,1 %2,1 %587 00012 %
MTV yhteensä27,8 %34,4 %4 017 00082 %
Nelonen10,3 %13,1 %3 399 00070 %
Jim2,4 %2,1 %2 078 00043 %
Liv2,0 %1,9 %1 983 00041 %
Hero1,0 %1,3 %1 336 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,6 %18,5 %3 709 00076 %
TV52,8 %2,7 %2 153 00044 %
Kutonen2,2 %2,0 %1 766 00036 %
Frii1,7 %1,7 %1 185 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %92 0002 %
TLC0,8 %0,7 %1 074 00022 %
Warner Bros. Discovery8,8 %8,1 %2 876 00059 %
STAR Channel2,8 %2,4 %1 749 00036 %
National Geographic Channel2,5 %1,7 %1 415 00029 %
Disney Finland5,3 %4,1 %2 226 00046 %
Music TV0,3 %0,1 %225 0005 %
Muut4,3 %3,7 %1 748 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 366 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.