Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 42/2018
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 441 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 373 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,8 %23,3 %1 261 00087 %
Yle TV24,6 %4,5 %1 114 00077 %
Yle Teema1,7 %1,7 %693 00048 %
Yle Fem1,3 %1,3 %588 00041 %
Yle yhteensä35,5 %30,8 %1 303 00090 %
MTV319,0 %25,2 %1 257 00087 %
Sub2,4 %1,9 %825 00057 %
AVA2,6 %2,9 %786 00055 %
C More Total2,3 %2,2 %222 00015 %
MTV yhteensä26,3 %32,2 %1 313 00091 %
Nelonen11,1 %14,1 %1 169 00081 %
Jim2,1 %1,7 %776 00054 %
Liv2,1 %2,0 %741 00051 %
Hero1,6 %2,0 %591 00041 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,9 %19,8 %1 234 00086 %
TV53,3 %3,1 %796 00055 %
Kutonen2,4 %2,1 %694 00048 %
Frii1,9 %1,9 %530 00037 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %24 0002 %
TLC0,8 %0,8 %398 00028 %
Warner Bros. Discovery10,3 %9,1 %1 020 00071 %
STAR Channel2,9 %2,3 %626 00043 %
National Geographic Channel2,9 %2,0 %556 00039 %
Disney Finland5,8 %4,2 %807 00056 %
Music TV0,1 %0,1 %58 0004 %
Muut5,1 %3,7 %612 00042 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 373 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.